فهرست مطالب


ایزوگام کار، در صنعت ساختمان سازی امروزه به عایق کاری سطوح مختلف مثل دیوار ها، پشت بام، کف سرویس های بهداشتی و… می پردازد. ایزوگام و سایر متریال های مشابه مثل پرایمر، از گزینه های موجود در بازار برای انواع عایق کاری هستند. مسئله ی مهم به غیر از کیفیت مواد اولیه، فرد متخصصی است که باید مهارت های لازم در زمینه نصب انواع ایزوگام را داشته باشد. در این صنعت به چنین فردی ایزوگام کار یا به اصطلاح عامیانه نصاب ایزوگام گفته می شود.

همچنین مجموعه پشم شیشه ایران در زمینه های عایق حرارتی و عایق رطوبتی و عایق صوتی و همچنین انواع پشم شیشه نیز به صورت تخصصی فعالیت میکند؛ برای خواندن مطالب و همچنین ثبت سفارش روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

pashmeshishehiran.ir

ایزوگام کار کیست ؟

ایزوگام کار فرد با تجربه و متخصصی است که شیوه ی کار اصولی با مصالح ایزوگام را می داند. این فرد با دانشی که در این زمینه دارد باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، بدون آسیب به مصالح و محیط ساختمانی پروژه را به اتمام برساند. حساسیت ایزوگام و احتمال خرابی آن دلایل مهمی هستند که ایجاب می کنند کارفرما حتی برای یک عملیات ساختمانی کوچک به دنبال یک نصاب ایزوگام ماهر باشد. شرکت های سازنده ی متریال ایزوگام با توجه به نحوه ی فعالیت شان، از بهترین مراکزی هستند که می توان سراغ یک ایزوگام کار با کیفیت را از آنان گرفت. شرکت پشم شیشه ایران یکی از معتبر ترین مراکز در این زمینه می باشد.

از آنجا که ایزوگام به غیر از پشت بام ها در محیط های دیگری مانند استخر، دیوار ها و… نیز کاربرد دارد، قبل از شروع عملیات بهتر است با نصاب خود نوع پروژه و مختصات آن را هماهنگ کنید. برخی از نصاب ها ممکن است توانایی کار روی هر پروژه ای را نداشته باشند و برخی نیز ممکن درخواست نیروی کمکی بکنند.هزینه ایزوگام کار موضوعی است که بستگی به نوع پروژه و متریال دارد اما حتما قبل از شروع کار از تجربه و سابقه ی نصاب با خبر شوید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

ایزوگام کار -pashmeshishehiran.ir

برای خواندن مطالب درمورد عایق رطوبتی میتوانید:

 

قیمت ایزوگام کار به چه صورت محاسبه می شود؟

هر ایزوگام کار مانند یک نیروی متخصص نرخ مربوط به خود را برای انجام کار طلب خواهد کرد. یک مرجع رسمی برای تعیین قیمت در این زمینه اتحادیه مربوطه است که هر ساله نرخ اجرا و نصب ایزوگام را اعلام می کند. باید توجه داشت معمولا این نرخ به صورت میانگین بوده و برای هر نصاب با توجه به میزان مهارت و تجربه متفاوت خواهد بود. شرایط محل نصب و متراژ آن نیز دیگر عاملی است که قیمت ایزوگام کار را می تواند تغییر دهد.

در شهرهای بزرگ مثل تهران همواره نرخ ها متفاوت از شهرستان ها است با این حال در کلان شهر تعدد ایزوگام کار بیشتر است و دست کارفرما را برای انتخاب و چانه زنی باز می گذارد. هزینه ایزوگام کار در تهران در محلات و پروژه های مختلف می تواند متغیر باشد با این حال به صورت متراژی متوسط قیمت در حدود 30 هزار تومان است.
اگر شما نیز یکی از ساکنین ساختمان های چند طبقه هستید و در محل شما نیاز به ایزوگام کاری وجود دارد بهتر است بدانید هزینه ایزوگام کار و سایر مخارج مابین تمام واحد ها بر اساس متراژ تقسیم می شود. همچنین مستاجرین از هزینه کرد در این زمینه معاف بوده و مالکین می بایست تمام مراحل کار را مدیریت کنند.

ایزوگام کار پشت بام چه وظایفی دارد؟

ایزوگام کارِ پشت بام به طور معمول وظیفه ی زیر سازی، آماده سازی مصالح و رول ایزوگام را در طی مراحل نصب ایزوگام بر سطح انواع بام بر عهده دارد. پس آماده سازی یک ساختمان، ایزوگام کاری بام به صورت ویژه باید مورد توجه قرار بگیرد. ایزوگام کار پشت بام، درصورت رعایت صحیح اصول شغل خود، ایمنی و نفوذ ناپذیری یک بام را برای سالیان دراز تضمین می کند.

ایزوگام کار پس از اتمام مراحل کار باید اطمینان حاصل کند که آب روی بام امکان تجمع نداشته و از ناودان به طور کامل خارج شود. یک ایزوگام کار برای پیشبرد کار خود نیاز به وسایل خاصی دارد که به طور معمول خود به تهیه آن ها می پردازد اما آگاهی از این ملزومات خالی از لطف نیست. برای نصب ایزوگام پشت بام از وسایلی مثل کپسول گاز مایع، شعله اکران کن که می تواند تک شعله یا چند شعله باشد، ماله و کمچه، فندک جرقه ای، دستکش نسوز، جارو، تیغه لاستیکی دسته دار، تیغ موکت بری، کفش مخصوص بهره می گیرند.

ایزوگام کار -pashmeshishehiran.ir
برای آگاهی بیشتر از مراحل کار یک نصاب به طور خلاصه به شیوه ی اجرای ایزوگام پشت بام اشاره می کنیم: 1. شیب بندی اصولی آب را به سمت ناودان هدایت می کند. 2. زیرسازی خشک و عاری از هرگونه آلودگی زمینه پهن کردن رول ها را فراهم می کند. 3. رول ها با مشعل حرارت دیده و پهن می شوند. 4. رول ها حدودا باید 10 سانتی متر همپوشانی داشته باشند. 5. سپس نقاط همپوشانی جوشکاری می شود.

ایزوگام کار دیوار ساختمان چه وظایفی دارد؟

ایزوگام کارِ دیوار به نصب انواع ایزوگام فویل دار، ساده و طرح دار بر روی دیوار ساختمان ها می پردازد. نصب ایزوگام بر روی دیوار یکی دیگر از کاربرد های این متریال پر مصرف را نشان می دهد. دیوار هایی که در معرض تابش مستقیم خورشید و باران و باد قرار می گیرند، نیاز به ایزوگام دارند. برای دیوار هایی با ارتفاع بیش از دو متر ابتدا ایزوگام کارِ اقدام به نصب داربست می کند. در چنین پروژه هایی به حداقل دو نفر برای انجام مراحل مختلف کار نیاز است. برای شروع کار، رول ایزوگام را از بالا به پایین روی دیوار پهن می کنند. رول بعدی با همپوشانی 10 سانتی متری روی رول قبلی قرار می گیرد تا هیچ روزنه ای باز نماند. در طی مراحل کار نصاب ایزوگام باید از ایمنی داربست و شرایط نصب آن مطمئن باشد. همچنین هر ایزوگام کار پشت بامی ممکن است نتواند به این کار بپردازد زیرا حفظ تعادل و قابلیت کار در ارتفاع از ملزومات عایق کاری دیوار هستند.

ایزوگام کار -pashmeshishehiran.ir

ایزوگام کار استخر چه وظایفی دارد؟

استخرها بعنوان مکانی که همواره با آب در تماس هستند برای جلوگیری از هدررفت آب و همچنین خراب نشدن زیرسازی نیاز به عایق کاری و ایزوگام دارند. ایزوگام کار استخر فردی است که مراحل مختلف عایق کاری یک استخر را با استفاده از ابزار های مختلف انجام می دهد. این عمل به شیوه ای متفاوت نسبت به ایزوگام کاری پشت بام و دیوار صورت می گیرد.

اگر زیر سازی استخر با استفاده از سیمان انجام شده باشد، ایزوگام کار استخر باید سطح سیمان را به طور کامل عاری از هرگونه آلودگی کند. هیچگونه منفذ و اختلالی نیز نباید روی سیمان وجود داشته باشد. میزان زیاد آب فشار فراوانی به دیواره ها و در نتیجه ایزوگام خواهد آورد، وظیفه ایزوگام کار این است که به بهترین شکل ممکن زیرسازی و سپس پهن کردن رول آن ها را انجام بدهد.

ایزوگام کار - pashmeshishehiran.ir

علی رغم اینکه ایزوگام کاری انواع استخر یک روش قدیمی و محبوب به شمار می رود اما امروزه به طور معمول توسط متخصصین پیشنهاد نمی شود. سیستم پلیمری یا حتی چسب نانو دیگر روش هایی است که به تازگی مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند که توسط ایزوگام کار استخر قابل اجرا می باشند.

ایزوگام بعنوان عایقی محبوب و پر تقاضا در بازار شناخته می شود از این رو پیدا کردن ایزوگام کار ماهر نباید کار سختی باشد. شرکت پشم شیشه ایران (سهامی عام) یکی از قدمی ترین و نام دار ترین شرکت ها در زمینه تولید و عرضه ی انواع عایق های حرارتی مثل ایزوگام می باشد. کارشناسان این شرکت پاسخگوی تمام سوالات شما از مراحل تولید تا نصب خواهند بود.

مزایای نصب ایزوگام روی دیوار چیست؟

ایزوگام کار-pashmeshishehiran.ir

برای یک ایزوگام کار، تفاوت چندانی میان نصب این متریال روی دیوار یا پشت بام وجود ندارد اما به طور کلی این روش سریع و آسان بوده و دستمزد خوبی برای یک نصاب خواهد داشت.

به عنوان آخرین نکته در این بخش می توان اشاره کرد که بهترین نوع ایزوگام برای دیوار های داخلی یک ساختمان، تک لایه و برای دیوار های بیرونی پلیمری دو لایه است. مدل های دو لایه در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری دارند.

سوالات متداول ایزوگام کار

ایزوگام کار فرد با تجربه و متخصصی است که شیوه ی کار اصولی با مصالح ایزوگام را می داند. این فرد با دانشی که در این زمینه دارد باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، بدون آسیب به مصالح و محیط ساختمانی پروژه را به اتمام برساند.
1. نصب ایزوگام روی دیوار با طناب 2. نصب ایزوگام روی دیوار با دستگاه